Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Få annonser i IDGs CIO

Publicerad: 31 maj 2002, 11:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

IDGs nya publikation CIO Sweden orsakade ingen annonsrusning. Första numret, som kommer ut idag, har en packningsgrad på 25 procent. Marknads- och säljchef Benny Eklund är trots det nöjd.


- Packningsgraden ska ligga på 40 procent men vi hade så kort tid på oss att få ihop tidningen, mindre än en månad. Med tanke på det är vi mycket nöjda, säger han.

Första numret innehåller 84 sidor och har 16 sålda helsidesannonser. Omsättningen landade på 400.000 kronor.

- Omsättningen ska ligga runt det dubbla. Vi hann inte med att bearbeta hårdvaruföretag. Vi ska också bearbeta hela mobilbranschen samt konsultföretag.

Det totala antalet annonssidor, mindre annonsformat inräknade, landade på 21. Med tanke på att bruttopriset för en helsida är 34.500 kronor har rabatterna varit höga på sina håll.

Målgruppen för CIO är it- och affärsstrateger som använder it för att öka lönsamheten i företaget. Benny Eklund tror att tidningen har en upplagepotential runt 30.000 till 40.000 exemplar. Första numret går ut i 26.000 exemplar.

- 5.500 prenumeranter från Industry Standard och CR Manager får den. Resten är speciella register som vi fått via partnerskap med olika företag. Tiningen finns också på SAS utrikes, i Business Class på flygen och i Presstop.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev