Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

F&B kammar hem Coop

Publicerad: 20 Augusti 2008, 05:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Det blir Forsman & Bodenfors som tar över storkunden Coop efter Lowe Brindfors. "Det blir en väldigt viktig, och en väldigt väldigt rolig, kund att arbeta med säger Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors.


Efter 14 år tillsammans sade Coop i våras upp samarbetet med reklambyrån Lowe Brindfors. Efter en pitch har uppdraget nu gått till Göteborgsbaserade Forsman & Bodenfors.

- Det är alltid så när man ska ta över efter en stor byrå, det är uppfodrande. Coop har höga förväntningar, säger Hans Andersson.

Byrån blir Coops strategiska partner i den fortsatta utvecklingen av varumärkesarbetet. Centrala delar i uppdraget innefattar att stärka Coops varumärke, utarbeta tydligare reklamkoncept och effektivare marknadsföring.

- Coop är en av Sveriges större reklamköpare och ett av Sveriges mest välkända varumärken. Det blir en väldigt viktig, och väldigt väldigt rolig kund att arbeta med.

Med medieköp på 812 miljoner kronor brutto 2007, enligt Sifo reklammätningar, är Coop Sveriges andra största annonsör.

Arbetsgruppen på Forsman & Bodensfors består förutom Hans Andersson av:

Copy: Anna QvennerstedtAD: Silla Levin och Johan EghammerProjektledare: Daniel SmedforsProduktionsledare: Yara AntillaPlanner: Emelie Gustavsson

Dagens Media har sökt Annika Jerveland, tf marknadschef på Coop.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.