Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Extrafilm klickade med IUM

Publicerad: 13 Februari 2008, 14:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Extrafilm, ett företag som jobbar med digital framkallning av fotografier, inledde en mediebyråpitch strax före årsskiftet. Nu petar bolaget sin nuvarande partner Carat till förmån för Initiative Universal. - För oss var Carats ersättningsmodell lite stelbent, säger Extrafilms vd Jan Carlstein.


Samarbetet omfattar all strategi och köp av samtliga medier.

- Vi ville jobba med ett företag som hade ett modernare och mer tidsanpassat arbetssätt eftersom mycket av vår annonsering har flyttat till nätet. Då behöver vi en resultatdriven byrå, säger Jan Carlstein.

Han fortsätter:

- Initiatives modell är resultatdrivande på ett helt annat sätt. För oss var Carats ersättningsmodell lite stelbent, den skulle backas upp med med tidsarvoden oberoende på hur det gick för oss.

Extrafilm har de senaste åren gått från traditionell framkallning, då de arbetade med dm-utskick i form av fotopåsar i butiker, till digital framkallning. Därmed har även annonskronorna flyttats till nätet.

- Vi vill synas i nya sammanhang. Nu lägger vi absolut mest pengar på nätet. Vi har också gått i tv, säger Jan Carlstein.

Hur stor mediebudget Extrafilm har vill han dock inte berätta.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.