Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expressentävling ska locka nya Keno-spelare

Publicerad: 3 April 2002, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Sedan förra måndagen kör Svenska Spel en ny Keno-kampanj i tv, kvällspress och på internet. Kampanjen kombineras med ett Expressen-samarbete där man kan vinna resor till Gotland.


- Vårt tidigare Keno-tema var "lätt att vinna". Nu tydliggör vi det, säger Caroline Glansén, projektledare för Keno på Svenska Spel.

Kampanjkonceptet bygger på nya färdigifyllda kuponger. Målet är att hitta nya Keno-spelare samt att öka omsättningen. Kampanjen går tyngst i TV4, TV3 och Eurosport. Kampanjen går även i kvällspress och på internet samtidigt som dr skickas till Spelkortskunder.

- Efter halva kampanjen har vi nått delmålet och mer än så, säger Caroline Glansén.

Svenska Spel har också inlett ett tävlingssamarbete med Expressen där vinsten är Keno-spelbrickor och resor till Gotland. I mån av nyhetstillgång får Svenska Spel annonser på Expressens löp och omslag. I utbyte marknadsförs Expressen på Kenos butiksmaterial.

- Läsare av kvällspress är i genomsnitt stora spelare. Vi har tidigare samarbetat med Aftonbladet för andra spel, säger Caroline Glansén.

Mediebudgeten för kampanjen är 8,5 miljoner kronor brutto (exklusive dr-utskicken). Fördelningen är cirka 70 procent i tv, drygt 20 procent i kvällspress och knappt 10 procent på internet. Mediebyrå är Mediabroker och reklambyrå Fältman & Malmén.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.