Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expressen välkomnar Aftonbladets lokala sajter: "Jättebra"

Publicerad: 18 Januari 2007, 10:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Thomas Mattsson, chefredaktör på Expressen Nya Medier, tycker att det är bra att även Aftonbladet startar lokala sajter. Och han är inte förvånad. "Varje gång Expressen har gjort en ny satsning har Aftonbladet gjort samma sak", säger han.


Expressen Nya Medier lanserade lokala Expressen.se-sajter sajter i mitten av november 2006. Nu hänger Aftonbladet på.

- När vi samlade våra redaktörer första dagen och berättade om det här sade jag att det bara är en tidsfråga innan Aftonbladet gör samma sak, säger Thomas Mattsson.

Han ser positivt på att Aftonbladet nu hänger på.

- Det här kommer att öka intresset för annonsörerna att annonsera i kvällstidning. Det kommer att öka intresset för annonsörerna att testa nätet som annonskanal. Det kommer också att öka fokus för läsarna att söka upp lokala nyheter på de stora sajterna.

Thomas Mattsson fortsätter:

- Expressen och Aftonbladet är i dag lika bra på nyheter på nätet. Därför är det lätt att man testar båda sajterna, och att man stannar kvar.

Hur ser du på att ni inte får vara ensamma om annonspengarna på de lokala marknaderna?

- Jag tror att det kommer att vara en ledtid innan den lokala annonsmarknaden är mogen att flytta från print till nätet. Om det finns två ledande aktörer som påverkar marknaden att ta det beslutet så kommer den processen att påskyndas.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.