Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expressen testar digitala löp

Publicerad: 28 Oktober 1999, 06:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Expressen testar GMG:s digitala annonstavlor på Arlanda en kampanj som löper en månad och kostar 440.000 kronor. Tidningen använder tekniken till att presentera en daglig elektronisk löpsedel för resenärerna vid flygplatsen.


- Vi tycker att det är intressant att testa ett medium som ständigt kan

förändras, säger Susanna Molander, marknadskoordinator på Expressen.

Hur går det då?

- Det flyter på, men vi behöver en månad för att göra en utvärdering.

Tekniken kan liknas med Aftonbladets radiokampanjer där en rätt upphetsad röst

läste upp de senaste nyheterna i etern som i ett slags talat löp. Men Expressen

löp läggs ut endast en gång per dag.

I kampanjen ingår också en vepa med en geting på. Den hänger på ett

parkeringshus vid Arlanda.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.