Digitalt presenteras av:

Expressen släpper kasinosajt

Precis som konkurrenten Aftonbladet ger sig Expressen in på spelmarknaden.

Dagens Media kunde för två veckor sedan berätta att Schibsted ingått ett samarbete med affiliatebolaget Game Lounge, som innebär att Game Lounge ska leverera en jämförelsesajt för kasino och vadhållning med tillhörande innehåll och tekniklösningar. 

Nu gör Expressen en liknande satsning och lanserar en spelvertikal i samarbete med Mytaste Group – även här i form av en jämförelsesajt för svenska kasinon. Avtalet innebär att Mytaste Group driver underavdelningar med annonser och jämförelsesajter som i sin tur genererar trafik som konverteras till kunder. Mytaste Group tar då ut en prestationsbaserad intäkt. 

Expressen har sedan tidigare andra samarbeten med Mytaste inom privatekonomi och rabatter.

– Att Expressen, en av Sveriges största nyhetssajter med över 2,2 miljoner unika dagliga besökare, vill utöka samarbetet med Mytaste Group är en fjäder i hatten för oss. Nu tar vi ett helhetsgrepp kring Expressens underdomäner och ger oss in i ytterligare en vertikal, en vertikal som vi ser som den mest lukrativa av de tre vi samarbetar i, säger Andereas Friis, vd på Mytaste Group, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-01-24 08.02

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: