Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Expressen rekryterar från SF Media och Eyeworks

Publicerad: 21 januari 2013, 10:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Expressen fortsätter att stärka upp sin creative sales-avdelning och rekryterar därför Jenny Rahm från SF Media samt Magnus Anjou från Eyeworks.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Dagensmedia.se har tidigare berättat om Expressens nya annonsorganisation och den nya avdelningen creative sales.

Hittills består Expressen creative sales av chefen Anna Arvidsson, art directorn Jonas Daniels samt key account managern Tomas Käll.

Nu stärks alltså organisationen med två nyrekryteringar: Magnus Anjou och Jenny Rahm.

Jenny Rahm kommer närmst från SF Media där hon har varit ansvarig för den digitala försäljningen och den kreativa avdelningen. På Expressen creative sales blir hon key account manager.

– Vi kommer ju att satsa ordentligt på vår kreativa avdelning och då behöver vi ha bra och kreativa personer. Jenny Rahm kommer från en kreativ avdelning och har varit väldigt framgångsrik där, säger Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen, till dagensmedia.se.

Även Magnus Anjou, som tidigare arbetat med commercial content på tv-produktionsbolaget Eyeworks, ska anslut till Expressen creative sales.

– Magnus Anjou ska jobba med vår webb-tv och hitta bra lösningar. Den här tjänsten har varit lite halvkonfidentiell, men det har inte varit någon hemlighet att vi storsatsar på webb-tv, säger Alexander Lydecker och fortsätter:

– Vi kommer att se mycket mer av webb-tv i framtiden och då krävs det att vi tar in en person som har erfarenhet av tv och som har jobbat med innehållsförsäljning och som kan binda ihop allt.

Samtidigt som Expressen stärker upp inom creative sales går också tidningen ut och presenterar den nya organisationen "nya Expressen" för mediebyråerna.

– Vi gör en roadshow på olika mediebyråer och förklarar hur vi säljer. Vi ska bland annat börja sälja på mobilen mer frekvent och håller på att göra om magasintänket genom att paketera printmagasin med featuresajter. Vi vill sälja mer än bara papperstidningen. Expressen är fortfarande en papperstidning, men det digitala blir en allt större del, säger Alexander Lydecker.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.