Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expressen lanserar ny fredagsbilaga

Publicerad: 3 April 2002, 17:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Expressen lanserar sin nya fredagsbilaga Guiden nu på fredag. Med format av en serietidning och handfast vägledning till nöjeslivet, hoppas Expressen på större framgångar än med numera nedlagda Feber.


Redaktör för den nya fredagsbilagan är Jenny Rickardson, tidigare nöjesreporter på Expressen.

Hon tycks laddad inför uppgiften att försöka locka köpare från Aftonbladets framgångsrika fredagsbilaga Puls.

- Guiden kommer att ha ett större och utförligare kalendarium. Vi får ett mycket större krogmaterial. Vi har bättre skribenter. Dessutom blir Guiden praktisk att ha med sig och lätt att använda.

Priset för bilagan sätter Expressen till fem kronor.

Jenny Rickardson vill inte avslöja i detalj vad fredagens premiärnummer ska handla om.

- Läsarna ska få veta allt de behöver veta om nöjen, teater och utställningar, det som traditionellt går in under kultur. Det blir en hel del reportage och intervjuer och en del praktiska saker.

Enligt Jenny Rickardson har ett "kollektiv" med bland flera nöjeschefen Robert Börjesson och chefredaktören Otto Sjöberg tagit fram den nya bilagan.

Hela Febers redaktion med bland annat Andres Lokko och Lennart Persson flyttas över till den nya fredagsbilagan. Enligt tidningen Bons nätupplaga får Guiden också skribenter som Jonna Sima, Jenny Sjökvist, Ebba von Sydow och Anders Björkman.

Guiden blir 80 sidor tjock i Stockholm, 56 sidor i Malmö och Göteborg.

Expressen säljer annonser till Guiden till samma millimeterpris som nöjesannonser i huvudtidningen. Tidningen görs i samma format som en traditionell serietidning.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.