Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expressen gör löp i radio

Publicerad: 15 November 1999, 09:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Upp till hundra gånger per dag i fyra veckor sänder Expressen radioinslag direkt från nyhetsdesken. Målet är att sälja fler lösnummer och stärka Expressens position som den största kvällstidningen i Stockholm.


Det är Tommy Schönstedt, som med sin västerbottniska dialekt på förmiddagarna

läser upp vad som är på gång i tidningen, och på eftermiddagarna berättar om

vad som finns i nästa nummer.

- Naturligtvis hoppas vi på att sälja fler lösnummer genom detta, men vi har

inga konkreta mål med kampanjen, säger Tommy Skönstedt.

Kampanjen ska nå 70 procent av alla stockholmare mellan 22 och 49 år. Idén

kommer delvis från Tommy Schönstedts dialekt.

- Jag blev länge pikad för min västerbottniska på jobbet, men så kände vi att

den skulle passa att bryta Stockholmskan med, säger han.

Enligt Tommy kommer inte Aftonbladet att kunna göra någon liknande

kampanjsatsning.

- Det finns ingen där som har tillräckligt vacker röst?

Radioinslagen går i NRJ, Radio City, Mix Megapol, Vinyl 107, 106,7

Rockklassiker, Lugna Favoriter och Wow 105,5. Reklambyrå är Brindfors och

mediebyrå är CIA.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.