Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Expert pimpar butiker med Mypitch

Publicerad: 14 April 2008, 06:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Hemelektronikkedjan Expert lägger ut sitt senaste reklamuppdrag på sajten Mypitch.com. Uppdragsbeskrivningen går ut på att "pimpa" Experts butiker och sänka medelåldern på butiksbesökarna.


På sajten Mypitch läggs kundernas pitcher på webben för att ta in kreativa förslag från hela världen. Intersport var först ut att prova tjänsten och nu följer Expert efter.

- Vi testar det här helt förutsättningslöst. Genom att lägga ut uppdraget på internet kommer vi få mycket feedback och förhoppningsvis flera goda idéer, säger Björn Abild, vd på Expert.

Hur har ni tänkt er att butikerna ska pimpas?

- Ja du, det är min marknadschef som har satt ihop det där och jag känner inte till, alla detaljerna runt pitchen. Vi har ett bra butikskoncept i dag men ska man ligga i framkant i den här branschen så måste man våga sig bort från gamla uppkörda hjulspår.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.