Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event

Här är de nominerade i Stockholm Media Award

Publicerad: 5 April 2019, 10:54

Försvarsmakten och Volkswagen är nominerade i Stockholm Media Week.

Stockholm Media Award presenterar nu de nominerade till Årets Kampanj 2019, som utses under Stockholm Media Week. Priset belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar.


Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenVolkswagenStockholm Media Week

Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj på Stockholm Media Week. Priset belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under mediebranschens årliga evenemang den 8-9 maj på China Teatern i Stockholm. 

– I årets tävling har vi valt att nominera nio kampanjer till Årets Kampanj. Dessa nio går vidare till final och kommer ytterligare bedömas och diskuteras av juryn för att kora årets vinnare, säger Anette Rosengren, juryordförande för Årets Kampanj och Årets Annonsör, i ett pressmeddelande. 

– I år sitter jag min tredje och sista omgång som huvudjuryordförande i Stockholm Media Award och det är ett privilegium att få ta del av alla skickliga kampanj- och medielösningar som skickas in. Det och diskussionerna på våra jurymöten har gett mig mycket nya insikter, kunskaper och lärdomar som jag tar med mig, fortsätter hon. 

De nominerade bedöms utifrån insikt om omvärld, beteende, målgrupp, strategi, medielösning samt resultat. 

Nominerade StockholmMediaAward 2019 i kategorin Årets Kampanj är:

Annonsör/Kampanj: Altia I Blossa – Den vintertid nu kommer
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Övr. involverade byråer: Prime och Sony Music

Annonsör/Kampanj: Försvarsmakten I Frågor på det?
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Övr. involverade byråer: Volt 

Annonsör/Kampanj: GB Glace, Unilever I Swish Joy
Tävlingsbidrag insänt av: Mindshare
Övr. involverade byråer: Clear On och Schibsted

Annonsör/Kampanj: KochMedia I Metro Exodus – The Stockholm Metro Challenge
Tävlingsbidrag insänt av: Bizkit Havas

Annonsör/Kampanj: McDonald's I Beat the Heat
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade byråer: Visual Art

Annonsör/Kampanj: McDonald's I Brand re-set – Stora nog att göra skillnad
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade byråer: Nord DDB och Prime PR

Annonsör/Kampanj: Svenska Spel I Oddset – TheJanneWalk
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Övr. involverade byråer: Perfect Fools och Visual Art

Annonsör/Kampanj: Tele2 I End-Up
Tävlingsbidrag insänt av: MediaCom
Övr. involverade byråer: Bonnier, Prime och Åkestam Holst

Annonsör/Kampanj: Volkswagen I Lets get Electric
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Övr. involverade byråer: Askpekt och Nord DDB

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.