Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event

Claes de Faire leder Stockholm Media Week – igen

Publicerad: 4 April 2019, 05:50

Claes de Faire ledare årets upplaga av Stockholm Media Week.

Foto: Andreas Elgstrand

I maj möts mediebranschen för att diskutera mediernas utmaningar och möjligheter. ”En rad intressanta är talare på gång”, säger programledaren Claes de Faire, till vardags vd på Fokus.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekClaes de Faire

Stockholm Media Week arrangeras för det 15:e året i rad. Mellan den 8-9 maj hålls evenemanget på China Teatern i Stockholm. Under de två dagarna samlas branschen för att diskutera utmaningar och möjligheter kring mediernas fortsatta utveckling. 

Årets tema är ”WIP” – work in progress. Temat är valt med tanke på att förändring och komplexitet är de krafter som just nu påverkar mediebranschen mest. 

Under ledning av programledare Claes de Faire diskuteras mediefrågor tillsammans med några av branschens mest namnkunniga. 

– Det är ett intressant evenemang, därför är jag återkommande som programledare för Stockholm Media Week. Det är smickrande att de frågar mig, och något av det roligaste som finns att göra, säger Claes de Faire till Dagens Media, och fortsätter:

– En rad intressanta talare och diskussioner är på gång. Jag tycker oftast att det brukar bli en spännande dynamik i mixen. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.