Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Eurovip läskar dejtingsugna med glass

Publicerad: 16 April 2007, 12:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Eurovip Mobile Services lanserade i dagarna ett Glassogram för b2b-sektorn. Nästa steg är att erbjuda tjänsten till konsument och flera dejtingsajter har visat intresse. Samtidigt genomför Eurovip en mobil kampanj tillsammans med Flygbussarna.


Glassogramtjänsten låter företag skicka mobila värdekuponger som kan lösas in mot en Piggelin hos Seven Eleven och Pressbyrån. Fördelen mot en papperskupong är flera säger Joachim Alvarez, grundare av Europvip Mobile Services.

- Ta en dag som denna, då solen tittar fram och det är sommarvarmt redan i april. Då kan de som köpt tjänsten skicka ett Glassogram till sina anställda, leverantörer eller kunder med uppmaningen att ta det lugnt i solen en stund.

Han säger att flera dejtingsajter har visat intresse för tjänsten på b2c-sidan.

- Den kan fungera som en isbrytare när folk som har pratat på nätet i några veckor vill träffas i riktiga livet. Då kan de skicka en värdekupong på en kopp kaffe eller en biobiljett och be om en dejt.

Eurovip har fler järn i elden och i dagarna lanserar flygbussarna en kampanj där de raggar resenärer med hjälp ab Eurovips teknik. På reklamskyltar i bland annat tunnelbanan uppmanar resenärerna att delta i en kort frågesport via sms för att få ett rabatterbjudande i mobilen.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.