Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Europolitan väljer Garbergs

Publicerad: 29 Mars 2001, 08:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Europolitan Vodafone har nu avgjort sin reklambyråpitch. Kontot gick till Garbergs Annonsbyrå.


Europolitan Vodafone avslutade sitt samarbete med reklambyrån Hall & Cederqvist

i början av februari. Garbergs valdes i en pitch med sex andra byråer, Leo

Burnett, Sexton 87 Ogilvy, Cole, Russel & Pryce, Romson och Leo Burnett.

- De är duktiga på att bygga strategiska koncept och tänker integrerad

kommunikation, säger Marie Stenberg-Bark, chef för marknadskommunikation på

Europolitan.

Ny produktionsbyrå är Hunkydory Communications som precis som Garbergs också

ingår i nätverket Audumbla.

Uppdraget för Garbergs blir att lansera Europolitans 3G-produkter. I uppdraget

ligger också att fortsätta positionera Europolitan på samma sätt som hittills.

- Vi vill fortsätta ligga i högra hörnet och fokusera på kundservice och

kvalitet, säger Marie Stenberg-Bark.

Lanseringen av nya varumärket Europolitan Vodafone ligger fortfarande

internationellt på nätverket RönnbergMcCann.

Förra året köpte Europolitan medier för 150 miljoner.

- Det kommer inte att minska i år, säger Marie Stenberg-Bark.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.