Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Europolitan stoppar kundtidningen Teddy

Publicerad: 2 Juni 2000, 07:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Utgivningen av nummer 3 och 4 av Europolitans livsstilsinriktade kundtidning Teddy stoppas nu av Europolitans reklamansvariga Marie Stenberg. En av orsakerna är enligt henne att magasinet är för dyrt att producera. De första fyra utgåvorna kostade 17 miljoner kronor att publicera.


- Fyra nummer har kostat oss totalt 17 miljoner att producera om man räknar med

allt från design och tryck till porto. I dess nuvarande form är tidnigen för

dyr att ta fram och det är en av anledningarna till att vi gör ett uppehåll i

utgivningen.

Under hösten planerar Europolitan att genomföra ett analysarbete för att ta

reda på vilken information som är relevant för olika typer av kunder. Sedan ska

Marie Stenberg fatta beslut om Teddy ska finnas kvar eller inte.

- Våra kunder har olika ringbeteenden. En privatperson vill ha en viss typ av

information medan företagskunder ofta utnyttjar hela spektrat av tjänster och

även är intresserade av tekniska nyheter. Vi vill att varje kund ska få

anpassad och nischad information som är relevant för just denne. Idag får våra

kunder orimligt mycket information och utskick.

Teddy har hittills haft en upplaga på 600 000 exemplar och första numret utkom

i juni förra året. Appelberg Publishing Agency AB står för det redaktionella

innehållet i Teddy och Magazine Design AB arbetar med designen.

Rebecka Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.