Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Europolitan byter varumärkesbyrå

Publicerad: 26 November 2001, 07:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Europolitan har börjat jobba med Cole, Russell & Pryce för varumärkeskommunikationen. Europolitan fortsätter däremot med reklambyrån Garbergs för sin övriga kommunikation.


Nederländska Wieden & Kennedy har utvecklat ett globalt koncept som ska

anpassas lokalt för varje marknad.

Europolitan och Garbergs var inte överens om hur den globala reklamen för

Europolitan/Vodafones skulle anpassas till Sverige.

- Vi hade olika åsikter om hur det globala konceptet skulle tolkas och vi

(Europolitan) konstaterade att vi borde hitta en ny byrå, säger Marie

Stenberg-Bark, chef för marknadskommunikationen på Europolitan.

Garbergs ska nu sköta den lokala reklamen. Frågan är hur stor den del är av det

totala reklamuppdraget för Europolitan?

- Det kan vi inte spekulera i nu och det får framtiden utvisa. Det viktiga är

att vi har en bra och tydligt kommunikation till kunderna.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.