Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Eurocard lägger ner kundtidningen

Publicerad: 13 maj 2002, 12:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

En av landets äldsta kundtidningar går i mediegraven när Eurocard lägger ner Euroworld, men en RS-upplaga på 242.400 exemplar.


Tidningen gjordes på uppdrag av Publicist-gruppen.

- Eurocard ser som andra företag över sina kostnader och hade också krav på sig att leverera mer till mamma (moderbolaget). Tidningen var en av kostnadsposterna som Eurocard diskuterade och beslutade sig om att lägga ner, säger Magnus Briggert, chefredaktör för Euroworld på Publicist-gruppen.

Han hoppas nu få leverera annan kommunikation till Eurocard.

- Tidningen ska ersättas med en arsenal av aktiviteter som jag inte vill berätta om eftersom de ännu inte är beslutade om. Vi kanske startar en annan tidning.

Eurocard var delvis annonsfinansierad.

- Målgruppen är intressant för annonsörerna även om annonsintäkterna inte har klarat alla kostnader för tidningen. I år har det varit en otrolig nedgång och prognosen för resten av året ser inte bra ut, säger Magnus Briggert.

Euroworld har funnits som kundtidning sedan mitten av 80-talet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev