Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ETV startar interaktiv res-tv

Publicerad: 5 Mars 2001, 08:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Interaktiva tvkanalen ETV lanserar en ny shoppingkanal: E-Resor. Den visas via Boxer i det marksända nätet och ska från och med i maj även sändas via satellit genom Canal Digital.


Distributionen via marknätet innebär att E-Resor liksom ETVs andra kanaler

E-Musik, E-Film och E-Spel får en räckvidd på strax under 50.000 hushåll.

Räckvidden när E-Resor går upp på Canal Digital innebär ytterligare en räckvidd

med totalt 370.000 hushåll i Norden. E-Resor erbjuder initialt resor till ett

40-tal destinationer, sammanplockade av reseföretaget Scanworld Travel

Partners. Men ETV säljer inte resor exklusivt för någon aktör. Kundkretsen

beräknas vara mellan 5.000 och 7.000 hushåll.

- Idag är det tio till femton procent av Boxers kunder som kopplat in

returkanalen och kan handla via ETV. Cirka 30 procent av dem är återkommande,

det vill säga handlar mer än tre gånger, säger Kajsa Thunholm, informationschef

för ETV.

Alla kanaler från ETV går att sponsra

Vad det kostar att teckna sponsorskap på ETV är inte bestämt. Nästa projekt

från ETV som är på gång är e-biljetter, där tittarna kan titta på evenemang och

samtidigt beställa biljetter från dem.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.