Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ernst & Young jagar ny position i stor kampanj

Publicerad: 2 April 2008, 13:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

En stor kampanj som börjar i nästa vecka ska visa Ernst & Youngs nya position. Ernst & Young får också en ny grafisk profil över hela världen.


Delar av annonsmaterialet. Ernst & Young flyttar sin position från att "bara" vara revisionbyrå till att bli en bredare rådgivare åt företag av alla storlekar. I nästa vecka börjar en ny kampanj i print, tv, utomhus och på nätet, som ska understryka Ernst & Youngs breddade tjänsteutbud.

- Kampanjen syftar till att visa vår nya positionering samt en ny grafisk profil, säger Teresa Palmquist, marknads- och informationsdirektör på Ernst & Young.

Payoffen i kampanjen är "Vad är nästa steg för ditt företag". Printannonserna visar män och kvinnor som funderar över nästa steg för det egna företaget. Reklamfilmen, som är på 60 sekunder, beskriver alla de steg ett växande företag går igenom.

- Vi har ett utbud av tjänster som kan hjälpa både små och stora företag, oavsett om det rör sig om att anställa en första medarbetare eller ta steget in på Fortune 500-listan, säger Teresa Palmquist.

Printannonserna kommer att gå i Dagens Industri, Veckans Affärer, Affärsvärlden, Stockholm City samt viss lokalpress. Webbreklam blir det på DI.se. Det blir också utomhustavlor på flygplatser. Reklamfilmen kommer att gå i TV8. Kampanjen startar i nästa vecka och löper i april och maj.

Det globala maneret har tagits fram av Londonbyrån Banner. Ernst & Youngs svenska byrå Tempel har gjort den svenska kampanjen. Ernst & Youngs nya grafiska profil har tagits fram av Landor.

Janne Pettersson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.