Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ernst Kirchsteiger lanserar köksserie med egen logotyp

Publicerad: 25 Augusti 2008, 10:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Ernst Kirchsteiger spinner vidare på sitt personliga varumärke efter övergången från SVT till TV4. Tv-profilen har utvecklat logotypen id:Érnst och har en egen webbsajt. I september kommer en köksserie i samarbete med Skeppshult.


Byrån Strateg interaktiv har tagit fram Ernst Kirchsteigers logotyp och sajten www.ernstkirchsteiger.com, som kom upp i somras. Under Formexmässan den 28-31 augusti lanserar Skeppshult en köksserie, signerad id:Érnst.

- Det är många som söker information om honom och på sajten har han nu ett forum där han kan prata friare om till exempel material, tips och recept. Tanken är att på sikt även lyfta in hans produkter på sajten, säger Jenny Holmberg, copywriter på Strateg.

Varumärket id:Érnst innehåller en fotymbol som ska anspela på att Ernst Kirchsteiger är känd för att gå mycket barfota i tv.

- Foten är hans idé och den är lite som en stämpel. Han var bestämd att varumärket skulle handla om idéer och inte heta Design by Ernst eller så. I arbetet med logotypen har vår formgivare Samuel Stenhem bland annat utgått från Ernst egna värdeord ärlighet, glädje, enkelhet, äkta njutning och ekologi, säger Jenny Holmberg.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.