Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Erik Olsson säljer lägenheter via Facebook

Publicerad: 20 maj 2009, 04:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Lägenheterna i Kryddfabriken i Malmö säljs enbart med hjälp av pr och sociala medier. "Vi tyckte det var spännande att testa", säger Linda Andersson, mäklare på Erik Olsson.


Bakom kampanjen står pr-byrån Samurai. I förra veckan lades Facebook-sidan från projektet upp och redan nu har Kryddfabriken 96 fans.

- Det tycker jag är jättebra. Personligen hade jag inte förväntat mig så mycket och det var svårt att ha några förväntningar eftersom vi aldrig gjort så här förut, säger Linda Andersson.

Kryddfabriken är en fastighet från slutet av 1800-talet som nu byggs om till lägenheter. Vanligtvis annonserar Erik Olsson sina objekt huvudsakligen på Hemnet och i dagspress.

- Det här är ett unikt projekt. Det exklusiva lägenheter där köparna själva får påverka i stort sett all inredning, vilket också gör att priserna ligger högre än vad de brukar i området. Därför tror vi på att hitta en närmare kontakt med spekulanterna.

Mattias Tönnheim, konsult på Samurai PR:

- Det här är början på en ny trend. I USA är det vanligt att fastighetsmäklare jobbar med sociala medier. Men vad vi vet så har ingen annan mäklare och byggherre i Sverige använt sociala medier på det här sättet tidigare.

Även Skandinavisk Fastighetsfond och Total Service Öresund är inblandade i projektet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.