Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Erik Olsson om Freivalds-affären: Det är klart det är positivt

Publicerad: 15 Januari 2007, 14:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Fastighetsmäklaren Erik Olsson fick åka med i ett flertal artiklar om försäljningen av Laila Freivalds bostadsrätt. Mäklaren är nöjd med den uppmärksamheten.


Från visning till att den förre ministerns bostad gick för 7,1 miljoner, enligt Aftonbladet, var rådde stort medietryck. En googling på Erik Olsson och Laila Freivalds ger som exempel 35.000 klick. Mediernas bevakning skapade ett stort tryck på Erik Olsson som fick skicka tio personer till visningen med uppgift att ta leg på alla intressenter.

- Vi ville bara ta in folk som hade ett seröst intresse av affären, berättar Erik Olsson, vd på Erik Olsson.

Internet-annonsen där Laila Freivalds bostad visades, fick över 50.000 klick.

- Det är betydligt mer än vi brukar ha. På så sätt var uppmärksamheten bra för bostadsaffären.

Vad tycker ni om den uppmärksamhet ni fick?

- Vi är nöjda med den. Och det är kul när vårt företag får uppmärksamhet och det skrivs i positiva ordalag. Men hade vi lyckats dåligt hade det uppmärksammas åt det hållet.

Hur viktigt är det för er marknadsföring att en minister har sålt via er?

- Det är klart att det är positivt, men jag kan inte säga att är mer positivt för att det är en minister. Det viktiga är att är vi kan få fram vår kvalitet och andra visar att de valt den. Ska ni använda affären i er marknadsföring?

- Nej. Vi gör ovanligt lite reklam. Vi jobbar mest med relationsmarknadsföring.

Vad har ni fått för reaktioner?

- Affären är ett snack på stan och många har åsikter om den. Så vårt namn figurerar. Jag pratade med min mor som hade pratat med tio personer som hade sett att sonen hade skött affären.

Kan uppmärksamheten få negativa konsekvenser för er?

- Inte så länge det framgår att vi kan göra ett bra jobb.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.