Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ericsson väljer Lowe

Publicerad: 5 maj 2009, 07:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Det blir Lowe Brindfors som tar hem Ericssons reklambyråpitch.


Ericsson hade bjudit in ett tiotal byråer som fick göra upp om det internationella reklambyråkontot, som värderas till tiotals miljoner kronor.

- Vi söker ett par byråer som kan ge strategiska kommunikationsråd, göra hela vårt webbupplägg och arbeta med vår varumärkesplattform, sa informationsdirektör Henry Sténson till Dagensmedia.se i mars.

Nu skriver man avtal med Lowe Brindfors, uppger Resume.se. Därmed tog byrån hem kunden i konkurrens med Ogivly, som också gick till finalomgången.

Ericsson samarbetade tidigare med flera olika byråer, bland annat Digitas sedan länge. Byrån fick fortsatt förtroende förra pitchomgången för omkring tre år sedan, men utsattes nu för konkurrens igen. Ericsson har också arbetat till och från med Publicis.

Dagensmedia.se har sökt Henry Stenson på Ericsson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.