Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Nyheter

Ericsson slopar varumärkeschefen

Publicerad: 14 December 2011, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:47

Cesare Avenia, varumärkeschef på Ericsson, slutar. Någon ny varumärkeschef kommer inte att anställas.


Ämnen i artikeln:

Sony EricssonEricssonSony

Cesare Avenia utnämndes till varumärkeschef 2009 och fick då uppdraget att jobba med Ericssons nya globala varumärkesstrategi.

Nu lämnar han alltså sin post. Istället ska han arbeta som rådgivare till koncernstaberna för kommunikation samt försäljning och marknad. Det framgår av ett pressmeddelande.

Ericsson kommer inte heller att anställa någon ny varumärkeschef. Istället avskaffas rollen.

– Den första fasen av implementationen är nu slutförd och ansvaret för kommande arbete överförs till linjeorganisationen, skriver Ericsson i ett pressmeddelande.

Ansvarig för varumärkesstrategi blir istället Helena Norrman, chef för koncernstaben Kommunikation och försäljnings- och marknadschefen Jan Wäreby.

Cesare Avenia gör sin sista dag som varumärkeschef den 21 december.

För två veckor sedan köpte Sony ut Ericsson från det gemensamma varumärket Sony Ericsson. Prislappen blev 12 miljarder kronor.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Sony EricssonEricssonSony

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev