Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ericsson och More utvecklar interaktiva tavlor

Publicerad: 2 Mars 2001, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

More Group har på internationell nivå inlett ett samarbete med Ericsson. Samarbetet gäller interaktiva utomhustavlor. I höst kan första projektet pilottestas på svenska marknaden.


Samarbetsprojektet innebär att personer med telefoner och handdatorer via så

kallad blåtandsteknik ska kunna interagera med budskapet på tavlorna.

- Om man befinner sig inom 100 meter från en utomhustavla kan man ta emot

meddelanden från den. Om en person exempelvis väntar på bussen och ser en

intressant bioannons ska han eller hon kunna ladda hem fördjupad information

och i förlängningen kunna beställa biljetter, säger Rickard Hedlund, vd på More

Group.

Ericssons uppgift i samarbetet är att ta fram de tekniska möjligheterna för

produkten och More Group ska stå för kundbehovet.

- Vi har kollat med några av våra nyckelannonsörer och de verkar väldigt

intresserade.

Samarbetet är på internationell nivå, men mycket av testarbetet och

pilotprojekten kommer att ske i Sverige. Blåtandsstandarden finns ännu inte på

marknaden, men Rickard Hedlund räknar med att projektet kan börja rullas ut i

More Groups tavelserier om ett par år.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.