Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ericsson-chef till brittisk designbyrå

Publicerad: 5 April 2002, 10:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Med Bo Albertsson, före detta vd för Cross Communication och marknadschef på Ericsson Mobile, i spetsen ska brittiska designbolaget Imagination etablera sig i Sverige.


- Det var länge sedan man byggde varumärke i reklamen. Visst har masskommunikation sin roll, men den är inte lika betydelsefull längre. Mötet blir allt viktigare, säger Bo Albertsson, vd för Imagination i Skandinavien.

Imagination arbetar med det fysiska mötet mellan individ och varumärke, enligt Bo Albertsson. Han exemplifierar med utformning av mässmontrar, utbildning av monterpersonal, produktion av filmer för mässor och presentationer. Imagination har också en del av sin verksamhet inom internkommunikation där företaget exempelvis arbetar med att skapa lösningar för ledning att möta sin personal.

Bo Albertsson har tidigare arbetat med Imagination i sin roll på Ericsson. När Cross Communication gick i konkurs i början på året rekryterades han till designbolaget.

- Tanken är att bygga upp en sälj- och marknadsorganisation här i Stockholm. Det kreativa arbetet ska till en början skötas i London, säger Bo Albertsson och ger ytterligare en känga till reklambranschen.

- Om du tittar på masskommunikationen som sådan blir det allt svårare att tränga igenom bruset. Och för att bygga varumärke måste man våga göra kommunikation som sticker ut. Det är det inte många som vågar göra idag och vårt koncept gör jobbet bättre.

Imagination har från start i Sverige uppdrag från Ericsson. Tidigare har bolaget även arbetat för Electrolux men hur utvecklingen av det uppdraget ska se ut vet Bo Albertsson inte.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.