Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Entreprenör listar entreprenörer i premiären

Publicerad: 8 Maj 2001, 14:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

I morgon lanserar Svenskt Näringslivs tidning Entreprenör. Premiärnumret av tidningen, som kommersiellt vill konkurrera med bland annat Dagens Industri, har cirka 30 procent annonser. Tidningen toppar med de 500 mest beundrade entreprenörerna. Här kan du tjuvkika på första numret.


Entreprenör ska distribueras både till medlemmar och säljas på ett antal

utvalda pressbyråer runt om i landet. Lösnummerupplagan vill tidningsledningen

dock inte gissa.

- Den viktigaste funktionen med lösnummerdistributionen är ur

marknadsföringssynpunkt, sa chefredaktör Staffan Åkerlund till Dagens Media

nyligen.

Ingvar Kamprad utses till 1900-talets superentreprenör och Yngve Bergqvist,

grundare av Ishotellet i Jukkasjärvi utses till den mest beundrade

entreprenören på riksnivå.

Tidningen består av 29 annonser i hel- och halvsidesformat, bland andra Saab,

Canon, Citymail, Volvofinans och Harley Davidson. Accenture har slagit på stort

och köpt åtta helsidor efter varandra. Första numret omsatte enligt

annonspriset 42.000 kronor per helsida 1,2 miljoner kronor brutto.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.