Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Entrappa köper Blip

Publicerad: 12 April 2000, 05:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Web- och riskkapitalbyrån Entrappa köper Blip som är inriktat på marknadsföring och marknadskommunikation på nätet.


Blip går in som dotterbolag under Entrappa och döps om till Entrappa

Communication.

- Det ingår i vår affärsidé att växa med fler mindre dotterbolag där vi kan

tillvarata en stark entreprenörsanda och bevara en personlig känsla. Våra

dotterbolag ska aldrig bli större än cirka 50 personer, säger Harald Ullman, vd

för Entrappa i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet står också att Entrappa Communication vill fördubbla sin

verksamhet under 2000.

Affären innebär att Björn Pettersson, en av Blips ägare åter samsas i samma

företag som Harald Ullman. De båda jobbade tillsammans i reklambyrån Måndag.

Blip jobbar med kunder som Stockholm Stads gatu och fastighetskontor och Bert

Karlssons Marianne lär vara på gång.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.