Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Eniro startar jättekampanj på söndag

Publicerad: 19 Januari 2007, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

På söndag startar Eniro den största kampanjen sedan Eniro.se lanserades för knappt fyra år sedan. Budskapet är "Nya Eniro.se - nu bättre än nånsin".


Kampanjen pågår från den 21 januari fram till vecka åtta. Eniros reklamfigurer, de så kallade hjälparna, är i reklamen glada över nya Eniro.se.

- Kampanjen fokuserar på att det är nytt, att tjänsten ska vara enklare, bättre, snyggare och vassare, säger Torbjörn Wik, marknadsdirektör på Eniro.

Eniro inleder med trettiosekundersspottar i TV3, TV4, Kanal 5, TV6 och Discovery. Eniro gör även reklam på landets stora webbsajter med start på måndag.

- Vi gör en webbtävling som vi kallar byxjakten. Vår hjälpare har tappat brallorna. De som hittar brallorna kan vinna fina priser, säger Torbjörn Wik.

Vecka fem till åtta kompletteras tävlingen med traditionella internetbanners. Vecka fyra till sju går Eniro även ut med printreklam i bland annat Metros riksupplaga, och vecka sex till åtta rullar Eniro ut ett antal radiospottar.

Hur stor är den här kampanjen i förhållande till tidigare Eniro-kampanjer?

- Jag skulle påstå att den här kampanjen är den största sedan vi lanserade Eniro.se i maj 2003.

Är ni nöjda med hjälparna-konceptet, som lanserades i fjol?

- Det har funkat väldigt bra. Det ger oss en väldigt bra flexibilitet. Även om vi pratar om en specifik kanal, i det här fallet Eniro.se, finns våra tre andra - mobilt, gula sidorna och 118 118 - med hela tiden. Det var bökigare tidigare då vi var tvungna att göra specifika kampanjer för varje produkt.

Torbjörn Wik tillägger att Eniro har lyckats framstå som mjukare och mer personliga med hjälp av hjälparna.

- Hjälparna gestaltar oss och att vi finns där för att hjälpa konsumenterna, och även våra annonsörer.

Eniros mediebyrå är Mediaedge CIA. Eniros reklambyrå är Ogilvy.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.