Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Eniro slår ett slag för Gula Sidorna - i Amelia och Café

Publicerad: 21 Maj 2008, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Eniro skickar med 170.000 annonsbilagor i magasin som Amelia och Café. Tanken är att få läsarna att återupptäcka den tryckta Gula Sidorna-katalogen.


Genom att skicka med utdrag ur telefonkatalogerna i nischade magasin vill Eniro pricka rätt målgrupp med sina annonsbilagor.

- Informationen är samma som finns inne i Gula Sidorna, säger Katarina Lind, produktchef på Eniro.

Först ut är en Kropp & Själ-guide som följde med majnumret för magasinet Topphälsa. Totalt fick 35.000 konsumenter i Stockholm, Göteborg och Malmö bilagor. Efter det följer Bröllopsguiden, som hänger med Amelia, och ges ut i dag. Där handlar det om 65.000 bilagor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

- Vi vill nå målgruppen som kan tänkas gifta sig eller någon som kan känner någon som ska gifta sig. Amelia är en bred kvinnotidning. Vi har samlat allt man kan tänka behöva när man gifter sig, från artister, till blommor och cateringföretag i ett gemensamt kluster, säger Katarina Lind.

Eniro ska också skicka med en restaurangguide med Damernas Värld i Stockholm och Sköna Hem i Göteborg och Malmö. Guiden följde även med i senaste numret av Café.

- De flesta människor gillar att äta ute. Vi vill nå en bred och "inte för gammal" målgrupp. Vi vill också försöka nå nya målgrupper eftersom de Cafés läsare kanske inte alltid plockar upp Gula Sidorna om de ska hitta ett nummer, säger Katarina Lind.

Totalt rör det sig om 170.000 annonsbilagor. Produktionsbolaget Elanders och reklambyrån Ogilvy har tagit fram bilagorna. Mediaedge CIA är Eniros mediebyrå.

Hur mycket kostar kampanjen?

- Det håller vi för oss själva. Men det är ganska stor kampanj och det är första gången vi skickar med såna här annonsbilagor.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.