Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

En miljon såg Laila Bagges rumpa i Aftonbladets webb-tv

Publicerad: 17 Februari 2009, 13:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Aftonbladets webb-tv slog alla rekord i samband med att Laila Bagge visade rumpan. "Laila jobbade hårt förra veckan", säger Elsa Falk, chef för Aftonbladet tv.


Dagens Media berättade tidigare idag att Expressens webb-tv kraschade och slog besöksrekord i samband med att Laila Bagge visade stjärten under Let's dance-repetitionerna.

Det var inte den enda webbspelaren som gick varm i samband med "rumpchocken". Även Aftonbladet slog rekord med 1.425.000 unika webb-tv-besökare under förra veckan, vilket är drygt 50.000 fler än det tidigare rekordet.

Laila Bagge. Foto: Mikael Schulz/Agent Bauer/TV4 "Rumpfredagen" stod för 483.000 besökare, det vill säga mer än en tredjedel av veckans trafik.

- Det är vår starkaste dag någonsin. Vi hade en väldigt stark vecka i största allmänhet, men sedan toppade vi precis som Expressen med vår väninna Laila som visade rumpan så fint, säger Elsa Falk.

Antalet sidvisningar uppgick under veckan till 7,3 miljoner, vilket enligt Elsa Falk är en "bra bit över det tidigare rekordet".

Laila Bagges rumpklipp stod ensamt för över 1 miljon av sidvisningarna.

- Då är det inte bara ett klipp utan flera stycken där Lailas rumpa är i epicentrum. Laila jobbade hårt förra veckan.

Vad drar ni för lärdomar av detta?

- Vi drar inga lärdomar på det sättet. Vi hade en bra vecka som en bas. Får man på en bra vecka en nyhetshändelse - vilket det här faktiskt är även om det är av det lättare slaget - så kan det dra iväg rejält tittarmässigt.

Hur mycket ökar er webb-tv i övrigt?

- Vi har någonstans mellan 30 och 40 procents ökning månad från månad. I januari hade vi 32 procent upp från januari 2008.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.