Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"En av tre uppmärksammar kundvagnsreklam"

Publicerad: 27 maj 2002, 08:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Var tredje butiksbesökare uppmärksammar reklam på kundvagnar. Den slutsatsen dras i en ny rapport som beställts av butiksreklamföretagen Clear Channel Instore och Storecom.


Rapporten bygger på intevjuer med 200 butiksbesökare, med syftet att mäta spontan observation av spelvarumärket Triss som exponerats på kundvagnar. Av respondenterna uppger 30 procent att de observerat kundvagnsskyltarna. 38 procent av de tillfrågade nämner dessutom Triss som top of mind-varumärke inom spel.

- Det är ett bra resultat. Många ser butiksreklamen och den långa exponeringstiden gör att budskapet bankas in långsamt, säger Claudio Simatovic, vd för Clear Channel Instore.

Intervjuerna genomfördes av undersökningsföretaget Personkemi på en Ica Maxi-butik och en Coop Forum-butik 14 och 15 mars i år.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev