Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Elitserien slänger ut G Media

Publicerad: 28 November 2008, 05:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Svenska Hockeyligan har sagt upp kontraktet med Livsstilsnätverket. "Försäljningen motsvarade inte förväntningarna", säger Ulf Rönnmark, marknadschef på Svenska Hockeyligan.


I september 2007 fick Livsstilsnätverket, som är en del av G Media Group, uppdraget som exklusivt säljbolag för Hockeyligan.se, en sajt som representerar de 12 elitserieklubbarna.

Men i mitten av september valde Svenska Hockeyligan AB att bryta samarbetet.

- De levde inte upp till förväntningarna. De har inte nått upp till de försäljningsnivåer vi räknat med, säger Ulf Rönnmark, marknadschef för Svenska Hockeyligan och Elitserien.

Nu anlitar Svenska Hockeyligan istället Hunsi.

Trots att mer är två månader har passerat har Livsstilsnätverket inte tagit bort Elitserien från erbjudandet på sin sajt och i prislistan.

- De är medvetna om att vi vill att de tar bort Elitserien från hemsidan. Och vi har fått besked om att de också ska göra det, säger Ulf Rönnmark.

Lisa Sjödahl, vice vd på G Media Group bekräftar att säljet för Svenska Hockeyligan inte har gått bra. Att de inte har plockat ned uppdraget från sin sajt förklarar hon med att Livsstilsnätverket snart ska lansera en helt ny sajt.

- Vi håller på att uppdatera hemsidan och det har jag förklarat för Ulf. Den skulle ha varit uppe för länge sedan men har blivit försenad.

Lisa Sjödahl ber sedan att via mail få återkomma med ett svar om varför försäljningen har gått dåligt. Men så har inte skett.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.