Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Elin Klings outfits hos MSN

Publicerad: 11 Februari 2009, 05:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Modebloggportalen Minoutfit.se startar ett samarbete med MSN. "Skitkul att få en teaser av vårt innehåll på en så stor sajt", säger vd:n Christian Remröd.


Sedan några månader tillbaka har Minoutfit en helsida i Expressen Fredag. Nu ska sajten också leverera till MSN, där man får en egen kanal.

Christian Remröd hoppas nu på en rejäl trafikökning för portalen, som i dagsläget har runt 40.000 unika besökare i veckan.

- Det har vi gjort ungefär sedan vi startade. Det är kul att en så pass nystartad sajt har nått så högt, men det är inte vårt mål.

Vad är målet?- Det är svårt att uttala sig om. Men vi vill ligga runt 100.000. Gör vi det, med vår snäva målgrupp, har vi en bra affär.

Annonsbokningarna har gått bra, säger han.

- Vi hade många årsavtal klara redan förra året. Många annonsörer avvaktar nu men jag tror det lossnar när de bestämt sig hur de ska disponera sina pengar.

På Minoutfit syns just nu en takeover från Levis.

Vad kostar en takeover?- Det är olika, vi försöker arbeta långsiktigt. Men riktlinjen för en vecka är 50.000 kronor brutto.

Minoutfit lanserades i höstas av Christian Remröd, även vd på Stureplans.se, och modebloggerska Elin Kling, purfärsk vinnare av Aftonbladets Stora bloggpris.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.