Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Elgiganten ger bort resor med 23 reklamfilmer

Publicerad: 6 maj 2009, 14:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

För att marknadsföra Elgigantens erbjudande om resecheckar på köpet gav sig Lowe Brindfors ut i världen på jakt efter sköna karaktärer. Resultatet blev 23 reklamfilmer som nu går på tv. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se</b>


I måndags startade Elgiganten en kampanj där köparen av utvalda produkter får enen resekupong direkt i butik. Ulf Ahlstrand, ansvarig projektledare på Elgigantens reklambyrå Draft passade uppdraget att ta fram kampanjen som ska sälja erbjudandet vidare till systerbyrån Lowe Brindfors.

Då man ansåg att erbjudandet nästan säljer sig själv låg utmaningen i att hitta ett koncept som sticker ut. Lösningen blev att på att åka runt till en rad storstäder och låta spännande karaktärer på plats berätta om Elgigantens erbjudande. Inga manus. Ingen förcasting eller annan förproduction gjordes.

Teamet från Lowe Brindfors åkte tillsammans med regissör Markus Erneroth på Esteban och ett litet filmteam ut i världen på jakt efter original. En vecka senare kom de hem med ett 40-tal karaktärer varav 23 blev reklamfilmer.

Förutom de 23 reklamfilmerna produceras även en kampanjsajt av Lowe Brindfors. Även direktreklam och printannonsering framtagen av Draft ingår.

Arbetsgrupp Lowe Brindfors: Ulf Ahlstrand, Rickard Villard, Patrik Westerdahl, Helena Wård, Tobias Löfgren och Daniel Isaksson.

Arbetsgrupp Draft: Ulf Ahlstrand, Mattias Öberg, Glen Eklund och Isabella Seger.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.