Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Electrolux kickar igång miljökampanj

Publicerad: 22 April 2008, 11:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

På torsdag sparkar Electrolux hemprodukter igång sin största kampanj för året. Den rullar ut i print, tv, butik och på internet. I kampanjen lyfter Electrolux fram sitt miljöarbete och får draghjälp av näringsminister Maud Olofsson.


Kampanjen startar samtidigt som Electrolux genomför sin årliga vårsalong, där bolaget presenterar en ny energisnål dammsugare av återvunnen plast.

Dessutom visas tre kylskåp som är designade av näringsminister Maud Olofsson, konstnären Lasse Åberg och Årets Kock 2008 Tom Sjöstedt. Kylskåpen ska sedan auktioneras ut och pengarna skänks till ett ändamål som de som designat kylskåpen valt.

Samtidigt börjar kampanjen gå i print. Snart börjar även en film, signerad Lowe Brindfors, att visas i framför allt TV4. Electrolux mediebyrå är Zenith.

- Vi på Electrolux har jobbat med miljötänket kring våra produkter under lång tid. Det är någonting vi vill lyfta fram i kommunikationen mot våra återförsäljare och slutkonsumenter också, säger Martina Borgman, varumärkesansvarig på Electrolux.

Och fortsätter:

- Vi har märkt att detta är mer och mer i folks medvetande. Alla vill dra sitt strå till stacken och vi vill visa att man kan göra det genom att byta ut sina vitvaror till miljövänligare alternativ.

Kampanjen ska pågå året ut, eventuellt med förlängning.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.