Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ekonomi 24 bryter med Ad Pepper

Publicerad: 15 Oktober 2001, 13:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Ekonomi 24 säger upp sitt avtal med annonsnätverket Ad Pepper. I stället blir det Double Click som får prova sin lycka med ekonominyhetstjänsten.


- Vi tror helt enkelt att Double Click kan göra ett bättre jobb för oss. De

kommer att representera oss bättre, säger Patrik Rosén-Lidholm,

försäljningschef på Ekonomi24.se.

Avtalet mellan Ekonomi 24 och Double Click träder i kraft 28 oktober.

- Vi kommer fortfarande att ha en intern försäljning. Men vi ska jobba tätt

ihop med Double Click.

Vad hoppas ni få ut av samarbetet med Double Click?

- Mer pengar.

Hur kommenterar du Ad Peppers insats?

- Vi har haft ett bra samarbete. Men nu när annonstäkterna är tröga kände vi

ett behov av att jobba med dem som ligger högst i näringskedjan.

Vilka annonsnätverk har ni pratat med inför bytet?

- De flesta.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.