Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Egmont omorganiserar på marknad och annons

Publicerad: 8 Januari 2007, 06:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Egmont tidskrifter slår ihop marknads- och annonsavdelningarna i en enda intäktsavdelning. Den nya organisationen ska ledas av Fredrik Jenfjord, tidigare chef för annonsavdelningen och även varumärkeschef.


Fredrik Jenfjord får titeln marknadsdirektör. Intäktsavdelningen får tre affärsområden; Hennes och King får en ny marknadschef med placering i Stockholm som just nu är under rekrytering, annonsavdelningen i Malmö leds av Martin Thörnholm som tidigare varit storkundsansvarig, och liksom tidigare är Ulrika Frolov marknadschef för Hemmets Journal, Får jag lov och Vår bästa mat.

- Vi har vuxit och nu grupperar vi titlarna i snarlika grupper för att få ut synergier. Det handlar inte bara om annonssamarbeten utan kan också vara exempelvis butiksevent, säger Gösta Liedberg, vd på Egmont tidskrifter.

Egmont tidskrifter har de senaste tre åren gått från en omsättning på 200 miljoner kronor till 300 miljoner kronor och har vuxit från två till åtta, nio titlar, berättar Gösta Liedberg.

Han räknar med att ha en marknadschef på plats i Stockholm vid månadsskiftet mars/april. Vagabond har redan en marknadschef och berörs därför inte.

- Vi expanderar både i Stockholm såväl som i Malmö så då är det rimligt att ha en marknadschef på plats.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.