”Effektiva medieköp är en nyckel”

Kampanjen lanseras bland annat i utomhus.

Lendo väljer räckviddsmedier för att lansera steg två i företagets nya reklamkoncept.

I samarbete med reklambyrån Jung von Matt lanserade Lendo i februari ett nytt reklamkoncept för att tydliggöra tjänsten. 

Lendo märker att många fortfarande förväxlar deras erbjudande med en bank som faktiskt kan påverka låneerbjudandet. Genom det nya reklamkonceptet vill man förtydliga att Lendo är en tjänst som jämför låneerbjudande från banker och långivare. 

Nu rullar Lendo ut nästa steg i kampanjen där man fokuserat på medier som tv, radio, utomhus, print och breda digitala kanaler. Lendos mediebyrå är Bizkit Havas. 

– För att nå ut med vårt budskap till en bred nationell målgrupp fokuserar vi på starka räckviddsmedier såsom tv, kvällspress, digital närvaro och stort fokus på olika utomhusmedier. Effektiva medieköp och material som är väl anpassat för de olika kanalerna är en nyckel till framgång, säger Sara Dahlqvist, marknadsansvarig på Lendo Sweden, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– För oss är det viktigt att inte bara nå ut med vårt varumärke utan även förklara vår produkt. Inom ramen för vårt nya koncept har vi därför valt att jobba med olika kreativa lösningar för de olika kanalerna för att på bästa sätt optimera kanalernas effekt. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-03-11 07.45

Dela artikeln: