Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Effektiva Media tappar Nokia till Prime

Publicerad: 15 Maj 2001, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Nokia lägger sitt pr-konto på Prime Pr. Därmed avslutas samarbetet med Effektiva Media som varit Nokias pr-byrå sedan mitten av 90-talet.


Pr-uppdraget består i att kommunicera Nokias produkter.

- Prime är duktiga på pr på kampanj och produktnivå, som är det vi behöver

hjälp med. Vi gillar det vi sett att Prime gjort hittills, motiverar Thomas

Jönsson, informationschef Nokia Skandinavien, valet av Prime.

Övrig koncerninformation ska även i fortsättningen skötas internt av Nokias

informationsavdelning. Ansvarig projektledare på Prime är Petra Samuelsson.

Förutom Prime jobbar Nokia med Grey Momentum som reklambyrå och Mediacom som

mediebyrå.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.