Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ebba von Sydow säljer in 90210 till modebloggarna

Publicerad: 6 November 2008, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

TV400 drar igång sin största kampanj någonsin, för spinoffen till 90-talsfenomenet Beverly Hills 90210. Ebba von Sydow ska sälja in serien till modebloggerskorna.


Som Dagens Media tidigare rapporterat ska TV400 visa serien 90210, en spinoff på kultserien Beverly Hills 90210, där bland andra Kelly (Jennie Garth) och Donna (Tori Spelling) gör comeback i sina gamla roller.

Premiär är den 29 november. Tio dagar före samlar TV400 300 bloggare och journalister på salongen Park, och förhandsvisar två episoder. Ebba von Sydow är dragplåster.

- Hon ska presentera serien. Samtidigt skapar Veckorevyn.com en undersida på sajten, som de uppdaterar under hela säsongen, säger Christer Andersson, kanalchef på TV400.

Varför Vecko-Revn och Ebba von Sydow?

- Vecko-Revyn har tagit en stark position i bloggvärlden, till exempel med sin tävling Blog awards. Modebloggarna är en kommersiellt viktigt målgrupp, både för oss och våra annonsörer.

Kampanjen rullar även utomhus och i Vecko-Revyns papperstidning. En 30-sekundersfilm går samtidigt på bio och i TV4.

- Jag kan tycka att det är kul att man kan samarbeta inom koncernen, vi, Vecko-Revyn och SF är ju alla Bonnier-företag, säger Christer Andersson.

TV400 har lagt 90210 klockan 20.00 på måndagar. Efter följer en annan premiär, The Secret Life of the American Teenager, ett program om tonårsaborter.

Hur många ser 90210?

- Jag vill inte gå ut med några absoluta tal. Men vi har så klart höga förväntningar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.