Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

E24 vinner mot amerikansk jätte

Publicerad: 18 November 2008, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Amerikanska nöjesjätten E! Entertainment ansåg att Schibsteds affärssajt E24 gjorde intrång på deras varumärke. Det tyckte inte PRV.


E! når 600 miljoner hushåll i 120 länder. Kanalen har registrerat en rad namn byggda kring bokstaven E! Schibsteds E24 skulle kunna förväxlas med E!, anser amerikanerna. I sin anmälan till PRV skriver kanalen:

"Ur innehavarens märke kan utläsas E24, men lika gärna E2! och företer en påfallande likhet med El i visuellt hänseende".

Men PRV håller inte med och avslår E!s krav på att E24s varumärkesregistrering hävs:

"Sammantaget skiljer sig innehavarens märke tillräckligt från invändarens motanförda märken E! att märkeslikhet ej är för handen".

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.