Nyheter
E-type rasar mot Max
Publicerad: 10 september 2008, 06:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
E-type hävdar att Max saknar tillstånd att använda låten "This is the way" i hamburgerkedjans senaste reklamfilm. "Vi har självklart köpt musikrättigheterna", säger Anders Forssten, marknadschef på Max.
SA
Synnöve Almer
I en artikel i Aftonbladet är Martin "E-type" Eriksson rasande över sättet som Max använder låten This is the way i tv-reklamen för Crunchy Nacho Burger, men enligt Anders Forssten är det något som har gått snett i kommunikationen:
- Det kan vara någon dialog mellan E-type och hans skivbolag som inte har fungerat, men vi har betalat för rättigheten att använda musiken, det är självklart, säger han till Dagens Media.
Filmen gick för sista gången i söndags, så E-types krav i Aftonbladet på att stoppa filmen är inte aktuellt.
- Det är vår reklambyrå King och produktionsbolaget som håller i frågan och tittar på vad som har gått fel och vad vi kan göra för att reda ut det. E-type verkar inte tycka om vår voice over i reklamen, säger Anders Forssten.