Gå direkt till textinnehållet

Dynamiskt anpassad TV4-reklam nu även hos Com Hem och Boxer

TV4-huset.

Dynamisk anpassad TV4-reklam i Com Hem och Boxer ska ge en mer skräddarsydd reklamupplevelse. Sedan tidigare är lösningen igång även på Telia Play.

I våras lanserade Telia tillsammans med TV4-gruppen, Discovery och Nent en ny lösning för dynamisk anpassad tv-reklam, som innebär att reklaminslagen kan anpassas i realtid och på så sätt säkra att reklamen som visas är mer aktuell. 

Nu lanseras reklamlösningen för TV4:s kanaler även på Com Hem och Boxer. 

Reklamen utgår från geografiskt område, kanal och storlek på skärmen – till exempel om det är en surfplatta, mobil eller Apple tv – och blir därmed mer relevant för både tittaren och annonsören. Den ska också addera ytterligare räckvidd för annonsköpare. 

Därmed är TV4 som enda kanalhus live med dynamisk reklam hos tre av de sex stora tv-distributörerna i Sverige. 

Fler operatörer står dessutom på tur, enligt ett pressmeddelande. 

– När vi nu lanserar dynamisk reklam hos Sveriges största tv-distributör tar vi ytterligare ett viktigt steg i utvecklingen vår reklamaffär, där vi skapar en framtidssäker modell och ökar värdet för såväl användaren som annonsören. Vi vill kunna distribuera vår reklam på samtliga plattformar och den här lösningen ger oss möjlighet att anpassa reklamen på andra plattformar än våra egna, liksom en ökad räckvidd, säger TV4:s och C Mores operativa chef Mathias Berg i pressmeddelandet. 

Precis som reklamen i TV4 Play mäts reklamen i operatörernas Play-tjänster av branschorganet MMS. Detta för att uppnå transparens mot annonsköparna och för att ge en helhetsbild av allt tittande. 

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-12-07 09.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: