Nyheter
Dressmann sparkar McCann
Publicerad: 25 september 2008, 14:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
McCann kom in för att förnya den norska klädkedjan Dressmann men har nu fått sparken. Istället jobbar Dressmann vidare med inhouse-byrån Sprint.
HW
Henrik Widell
- Det är inte speciellt dramatiskt för vår del. McCanns reklam syntes under 2007 men det som har synts i media under 2008 har Sprint stått för, säger Dressmanns internationelle marknadschef, Thomas Behring.
Varför valde ni att avsluta samarbetet med McCann?
- Det vill jag inte kommentera.
Vilka förändringar i er kommunikation innebär det här?
- Vi ska arbeta vidare med, och utveckla det manér som Sprint har tagit fram och som har synts under året.
Paal Tarjei Aasheim på McCann i Norge säger till Kampanje.com att glädjen över Dressmann-kontot snabbt dog ut när det planerade förändringsarbetet ställdes in.
- De har valt att inte gå vidare med vårt koncept, vilket vi tycker är väldigt synd, eftersom vi hade spännande idéer. Kanske för spännande, säger han till Kampanje.com.