onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dressmann sparkar McCann

Publicerad: 25 september 2008, 14:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

McCann kom in för att förnya den norska klädkedjan Dressmann men har nu fått sparken. Istället jobbar Dressmann vidare med inhouse-byrån Sprint.


HW

Henrik Widell


- Det är inte speciellt dramatiskt för vår del. McCanns reklam syntes under 2007 men det som har synts i media under 2008 har Sprint stått för, säger Dressmanns internationelle marknadschef, Thomas Behring.

Varför valde ni att avsluta samarbetet med McCann?

- Det vill jag inte kommentera.

Vilka förändringar i er kommunikation innebär det här?

- Vi ska arbeta vidare med, och utveckla det manér som Sprint har tagit fram och som har synts under året.

Paal Tarjei Aasheim på McCann i Norge säger till Kampanje.com att glädjen över Dressmann-kontot snabbt dog ut när det planerade förändringsarbetet ställdes in.

- De har valt att inte gå vidare med vårt koncept, vilket vi tycker är väldigt synd, eftersom vi hade spännande idéer. Kanske för spännande, säger han till Kampanje.com.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev