Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dressmann provar FLT

Publicerad: 28 Januari 2002, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Tv-intensiva klädkedjan Dressmann har köpt en testkampanj i landsortspaketet FLT. Annonseringen är en test av den lokala morgontidningen och ska löpa under flera månader. På FLT står glädjen högt i tak.


- Det är jättekul. Dressmann är en trendsättare i sin bransch vad gäller medieval så det är väldigt kul att de nu bestämt sig för att testa den lokala morgontidningen. Vi är hur glada som helst, säger Daniel Collin, försäljnings- och marknadschef på FLT.

Dressmann ska annonsera i 40 av FLTs tidningar under en period "längre än tre månader men mindre än ett år". Det är första gången Dressmann placerar en större kampanj i dagspress. Dressmann är annars mycket intensiv med tv-reklam.

- Dressmann vill bli mer lokalt förankrade i de orter de har sina 133 butiker och inte enbart uppfattas som en stor klädkedja. Den lokala effekten får de inte om de går i Göteborgs-Posten, Sydsvenska Dagbladet eller Dagens Nyheter.

Enligt Daniel Collin och Hossein Khosravi, som är ansvarig hos FLT för affären, ska affären dock inte tolkas som att Dressmann är på väg att byta huvudmedium.

- Det handlar snarare om att de vill stärka befintlig marknadsföring.

Hur mycket pengar Dressmann lägger hos FLT vill Daniel Collin inte säga.

- Men det är en bra kampanj, säger han.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.