Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dressmann fyller 40 - skaffar reklambyrå

Publicerad: 26 Januari 2007, 09:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Det norska klädföretaget Dressmann firar 10 år i Sverige och 40 år som varumärke under året. För första gången ska Dressmann jobba med reklambyrå.


Det blir norska McCann som får hjälpa Dressmann med sin jubileumsreklam.

- Vi gör specialproduktioner till en del av våren. Där har vi tagit in en extern byrå för att få lite fräscha ögon på vår reklam, säger Thomas Behring, marknadschef på Dressmann.

Han utesluter inte att McCanns svenska byrå Storåkers kommer att få jobba med Dressmann, om inte annat med anpassningar av reklamen för Sverige.

- Vi gör en produktion med norska McCann. Vad vi gör i Sverige är inte klart. Vi har inte träffat Storåkers än, men jag förutsätter att vi gör det.

Redan på måndag kommer nya filmer från Dressmann. De har dock inte med jubileet att göra.

- Vi visar en ny kollektion med nya modeller och ny musik.

Dressmann brukar jobba tungt i tv och lägga en del i dagspress. Mixen kan ändras.

- Vi har lite funderingar över medieslaget. Nätet har vi låtit vara. Än så länge.

Hur ser budgeten ut inför 2007?

- Jag tror på tillväxt och utveckling. Dressmann går på högtryck. Jag ser verkligen fram emot 2007.

Dressmann jobbar normalt med sin inhousebyrå Sprint. Mediebyrå i Sverige är Bizkit.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.