Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Douglas Roos: "Vår affärsidé är tråkig"

Publicerad: 18 April 2008, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Douglas Roos och Patrik Sandberg har nu rekryterat fem personer till sitt medieprojekt. Tanken är att anställa ett 20-tal till. Men vad de ska göra är fortfarande hemligt.- Affärsidén är egentligen inte speciellt exklusiv. Det blir inget nytt. Egentligen är den ganska tråkig, säger Douglas Roos.


Ex-Starcomchefen Patrik Sandberg och Ladbrokes tidigare Sverige-chef startade nyligen aktiebolaget 24 Medianetwork och reggade 24medianetwork.com. Dessutom pumpade riskkapitalbolaget Rite in 12 miljoner kronor i bolaget. Förberedelserna för en lansering pågår nu för fullt.

- Det händer mycket varje dag, vi jobbar intensivt med några personer. Istället för att anlita en webbyrå har vi plockat ihop de skarpaste hjärnorna lite här och där, säger Douglas Roos.

Vilka är det då?

- Som teknikkonsulter använder vi Cygni. Teknikchef är Henrik Liljeqvist. United Stockholm kommer att jobba med kreativa koncept. Dessutom är Janne Nilsson från Starsky ad.

Ni ska dra igång i september. Har ni anställt någon eller några än?

- Ja, det kan man säga att vi har gjort. Men vilka det är håller vi för oss själva.

Hur många rör det sig om?

- Vi har ungefär fem klara. Vi ska inte bli så våldsamt många, ungefär 20-25.

Vad är affärsidén?

- Att tjäna mycket pengar. Men vi säger inte hur än. Affärsidén är egentligen inte speciellt exklusiv. Det blir inget nytt. Egentligen är den ganska tråkig.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.