Douglas Roos överger Ladbrokes för hemligt medieprojekt

2008-01-18 13:12 Rolf van den Brink  

Vd Douglas Roos säljer sin del i Ladbrokes för 60 miljoner kronor och startar ett ny hemligt medieföretag. Även den förre tennisspelaren och marknadschefen Niklas Kulti lämnar bolaget.

Det är det engelska moderbolaget som köper hem den svenska verksamheten för 500 miljoner kronor. Det innebär att Douglas Roos har avyttrat sin andel på 12 procent.
Han berättar att han har lagt in pengar i det nya bolaget, men vill ta in 12 mille till. Vad han ska göra, vill han ligga lågt med.

- Det finns inget nytt och sensationell. Vi ska göra något som redan görs fast ännu bättre inom media och internet. Det handlar om att vi ska etablera konceptet i Sverige, men ta ut det på marknader som inte är så etablerade.

Han har även en hemlig partner med sig.

- Det är en av de vassaste hjärnorna som jag vet det. Han jobbar på ett av de största medieföretagen i Sverige, men har ännu inte sagt upp sig.

Douglas Roos lämnar över vd-jobbet till den nordiska marknadschefen Lasse Dilschmann. Han kommer även i fortsättningen att svara för den nordiska marknadsföringen.

- Tidigare ägdes vi av privata ägare. Då hade vi tydligare krav på att ha både vd och marknadschef. Nu när vi är helägda av moderbolaget förändras det, säger Lasse Dilschmann.

Niklas Kulti, marknadschef för Ladbrokes i Sverige, lämnar också bolaget. Han ska börja jobba för sponsorbyrån Håkansson United.

- Men det har inget samband med att Douglas Roos slutar, säger Lasse Dilschmann.

Andreas Gillberg, svensk pokerchef tar över efter Niklas Kulti.

Rolf van den Brink

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt